مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت و مهارت نوشتن خلاق (فصل دوم)

بهترین ها برای شما این بار فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت و مهارت نوشتن خلاق (فصل دوم) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت و مهارت نوشتن خلاق (فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-خلاقیت-و-مهارت-نوشتن-خلاق-(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت و مهارت نوشتن خلاق (فصل دوم)
در 107 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

خلاقيت چيست ؟

      عالمان علم روان شناسي در جاي جاي كتب ونسخ خود به تعريف خلاقيت ، موانع خلاقيت چه در محيط مدرسه و چه محيط خانواده ، ويژگي افراد خلاق وآموزش خلاقيت پرداخته اند اما آنچه ضروري ونقش كليدي در پرورش مهارت خلاقيت راداراست يعني راه هاي پرورش خلاقيت را فراموش كرده يا با گوشه نگاه ناقص خود از ارائه راهكار عملي وعلمي در اين ميدان طفره رفته‌اند.
       سولسو  (1933) معتقد است : «براي روانشناسان شناختي مدرن طنزی تلخ وتاحدي اسباب شرمندگي است كه طي بيست سال گذشته هيچگونه نظريه ای چون نظریه های  مربوط به حافظه يا ادراك پديد نيامده است كه بتواند مطالعات پراكنده وگاه متعارض را وحدت بخشد.نبوديك نظريه ی وحدت بخش هم دال بر مشکل  ذاتي اين موضوع(فرايند خلاقيت) ونبود توجه علمي گسترده است و معهذا اين موضوع (خلاقيت) به طورگسترده‌اي به عنوان بخش مهمي از زندگي روزمره وتعليم وتربيت تلقي مي شود» (ص604) .
     عامه مردم خلاقيت را با آفرينندگي وخلق يك اثر ارزنده وبديع معادل مي‌دانندومعتقد ند كه همه انسان ها نمي توانند  خلاق باشند وخلاقيت را در ذات ودرون افراد نابغه می‌بینند اما نظریه پردازان خلاقيت به خلاف اين گفته اعتقاد دارند وبيان مي دارند كه امكان آموزش خلاقيت وجود دارد ودر وجود همه انسان‌ها اين خصيصه كم وبيش نهفته است وبا آموزش صحيح پابه عرصه وجود مي‌گذارد.
   نگارنده اين پژوهش معتقداست كه انسان آنگاه كه چشم به اين جهان مي گشايد خلاقيت رابه همراه دارد ونياز به خلاقيت رابراي بقا درك مي كند يا به تعبيري واقعي تر خداوند يكي از ملزومات زندگي كردن در اين دنيارا كه همان خلاقيت است ، به او ارزانی داشته است.
     كودك هنگام تولد براي بهره مندي از غذا و تغذيه شروع به گريه مي كند، هنگامي كه محيط زندگي خويش را نامطلوب مي بينيد شروع به گريه مي كند ، هنگامي كه مادر رادر كنار خود نمي‌بينيد داد وفرياد مي كند. آيا اين ها همه نشانه ای از خلاقيت كودك نيست؟ آيا لبخندي كه بر لب كودك خرد سال براي جلب توجه مادر نقش می بندد نقش خلاقيت را هويدا نمي سازد؟


قسمتی از پیشینه تحقیق:
مهرگان و پورصدامي (1373) در «بررسي تأثير گذراندن و نگذراندن دوره‌ي پيش دبستاني ، ويژگي‌هاي فردي ، خانوادگي و آموزش دانش‌آموزان بر عملكرد تحصيلي دانش‌آموزان سال اول ابتدايي شهرستان انديمشك» به اين نتايج دست يافتند :
     ـ ميان معدل كل دانش‌آموزان  و گذراندن يا نگذراندن دوره‌ي پيش دبستاني ، با كنترل متغير هوش رابطه‌ي معني‌داري وجود دارد . ميانگين معدل دانش‌آموزاني كه دوره‌ي پيش دبستاني گذرانده‌اند بيشتر از ميانگين معدل كل دانش‌آموزان ديگر است.
     ـ ميان عملكرد تحصيلي دانش‌آموزان در دروس مختلف و گذرانيدن و نگذارنيدن دوره‌ي پيش‌دبستاني با كنترل متغير هوش رابطه وجود دارد .
     ـ ميان معدل كل دانش‌آموزان و گذرانيدن يا نگذرانيدن دوره‌ي پيش‌دبستاني و جنسيت معلمان رابطه وجود دارد .



فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش :
خلاقيت چيست ؟
تعريف خلاقيت
روند شكل گيري خلاقيت
خصوصيات افراد خلاق
راه‌هاي پرورش خلاقيت
موانع خلاقيت
انگيزه عاملي جهت تحقق خلاقيت نوشتاري
نقش آموزش در پرورش نوشتن خلاق
محيط خانواده و تأثير آن بر خلاقيت
نقش تكرار و تمرين نوشتن بر نوشتن خلاق
تأثير مطالعه بر نوشتن خلاق
نقش قصه‌گويي در پرورش نوشتن خلاق
تشويق عاملي كارساز در پرورش نوشتن خلاق
نقش كودكستان و مراكز پيش دبستاني در بروز خلاقيت
نقش بازي‌هاي كودكانه در پرورش خلاقيت
تأثير اوقات فراغت بر نوشتن خلاق
مروري بر تحقيقات انجام شده



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت و مهارت نوشتن خلاق پیشینه پژوهش خلاقیت و مهارت نوشتن خلاق مبانی نظری خلاقیت و مهارت نوشتن خلاق تحقیقات انجام شده خلاقیت و مهارت نوشتن خلاق ادبیات نظری خلاقیت و مهارت نوشتن خلاق چارچوب نظری خلاقیت و مهارت نوشتن

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت و مهارت نوشتن خلاق (فصل دوم)


مبانی نظری و پیشینه پژوهش مفاهیم و تعاریف سرمایه گذاری و بازارهای مالی (فصل دوم)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی (فصل دوم پایان نامه)

مبانی نظری مشکل املایی و دیکته نویسی دانش آموزان (فصل دوم)

فعالیتهای فوق برنامه

فصل دوم مبانی نظری و ادبیات تحقیق جریان های نقدی و فرصت های سرمایه گذاری

مبانی نظری پیشینه تحقیق اضطراب و تعلل ورزی (فصل دوم)

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ابعاد فرزندپروری و عزت نفس و شادکامی( فصل 2)

مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش مفاهیم تعاریف ودلایل ورشکستگی(فصل 2)

مبانی نظری و سوابق تحقیقات تعاریف و معیارهای طرح کانال توزیع (فصل دوم)

نقش خانواده در ایجاد مهربانی و عطوفت در کودکان