ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تربیت و اخلاق (فصل دوم پایان نامه)

بهترین ها برای شما این بار فایل ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تربیت و اخلاق (فصل دوم پایان نامه) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تربیت و اخلاق (فصل دوم پایان نامه)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-تحقیق-تربیت-و-اخلاق-(فصل-دوم-پایان-نامه)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تربیت و اخلاق (فصل دوم پایان نامه)
در 42 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مفهوم تربیت

واژه تربیت بر پرورش دادن استعدادهای انسان یعنی فراهم کردن زمینه رشد استعدادهای آدمی دلالت می کند. این واژه از ریشه ((ربو)) به معنی زادت، فزونی و رشد و برآمدن گرفته‌شده است( دل‌شاد تورانی، مصطفی،چاپ دوم،1380). استفاده کردن و بکار بردن از این ریشه همین معنا ((رَبَو)) نفس عمیق بلند را گویند که موجب برآمدن سینه است. ((ربوه)) یعنی سرزمین بلند و مرتفع و ((ربا)) یعنی افزودن شدن و نمو کردن که در اصطلاح شرع مخصوص افزایش سرمایه غیر سود شرعی است (( ربیت الولد فربا)) یعنی فرزند را تربیت کردم و او رشد کرد(همان به نقل از مفردات فی غریب القرآن، ابوالقاسم الحسین بن محمد الراغب اصفهانی). در سوره اسراء آیه 24 قرآن کریم همین معنا یعنی بزرگ کردن در مفهوم رشد جسمی آمده است: (( قل رب ارحمها کما ربیانی صغیرا)) بگو پروردگارا آن دو((پدر و مادر)) را رحمت کن چنان‌که مرا در خردی پرورند.
همچنین در حکمت 62 نهج‌البلاغه آمده است که امام علی(ع) فرمودند (( اذا حیبت بتحیة فحی بأحسن منها و اذا اسدیت الیک یدفکا فئها لما یربی علیها، الفضل مع ذلک العبادی)) چون تو را ستودن، بهتر از آنان ستایش کن و چون به تو احسان کردن، بیشتر (افزون تر) ببخش به‌هرحال پاداش بیشتر از آن آغازکننده است(دشتی، علی،1389).
در اینجا واژه یربی به معنی زیادت و فزونی آمده است اما حضرت واژه ((ربو)) را به معنای سرزمین بلند و مرتفع،تپه و پشته در لغتی والا به کار گرفته و فرموده است:
((لایحفی علیه من عباده شخوص لحظه و لاکرور لفظة و لا ازدلاف ربوه))
بر خداوند پوشیده نیست خیره نگریستن بندگان و نه بازگشتن لفظی بر زبان ایشان و نه نزدیک شدنشان به پشته ای))( دل‌شاد تهرانی،1389).
((رب)) به معنای مالک خالق، مربی، تیم، صاحب و سرور است و نیز اصلاح‌کننده هر چیزی را ((رب)) می گویند بنابراین (( رب)) به معنای مالک ،مدبر و تربیت‌کننده است(هاشمی،1381).
راغب اصفهانی ((لغت‌شناس)) می نویسد: الرب فئ الامل التربیه و هو انشاء الشی حالا فی لاالی حد التمام (( رب)) در اصل به معنی تربیت و پرورش است ، یعنی ایجاد کردن حالتی پس از حالت دیگر در چیزی تا به حد نهایی و تام کمال خود برسد.(المفردات، ص184) دانشمندی به جنبه خاصی از جنبه تربیت اخلاقی رفتار انسان، دیگری جنبه عاطفی و سومی جنبه هوشی یا ذهنی آن را مهم می‌داند و تربیت را ((پیدایش در رفتار عاطفی و ((پیدایش در رفتار عاطفی و (( پیدایش تغییر رفتار هوش)) تعریف کرده اند.(  رنج پور،آذریان).


قسمتی از پیشینه تحقیق:
یاقوتی،در سال(1364)، تربیت اخلاقی از دیدگاه نهج‌البلاغه، پایان نامه ای در غالب کارشناسی ارشد در دانشگاه علامه طباطبایی ارائه داده.
که به برسی کلی تربیت اخلاقی و اهمیت آن اقدام نموده است سپس به برسی روش‌های تربیت اخلاقی از دیدگاه نهج‌البلاغه پرداخته است که با توجه به منبع تحقیق و مطالب بسیار با ارزش تربیتی در این کتاب غنی و پرمحتوا و برای بهره گیری بیشتر تلاش علمی گسترده تری را می طلبد که متأسفانه به علت عدم بحث های منظم و ابهام در مفهوم تربیت اخلاقی ایجاد شده است.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مفهوم تربیت
1- ایجاد زمینه
2- به فعلیت رساندن استعدادهای بالقوه
3- ایجاد صفات و فضایل اخلاقی
4-    نیل به کمال مطلوب
تربیت از دیدگاه امام علی(ع)
مفهوم اخلاق
اخلاق از دیدگاه امام علی (ع)
 اخلاق در نهج‌البلاغه
اخلاق در اندیشه علوی
ساختار اخلاقی و تربیتی نهج‌البلاغه
الف: اخلاق فردی
1-    دانش اندوزی توأم با عمل
2-    بی اعتنایی به زخارف دنیوی
3-    آزادگی و ظلم‌ستیزی
4-    نظم و حسابرسی در امور
ب: اخلاق اجتماعی
1-    خوش‌خلقی و انسان‌دوستی
2-    برخورد با یتیمان ، همسایگان و خویشاوندان
3-    انصاف ورزی با مردم
تربیت اخلاقی
تربیت اخلاقی از دیدگاه امام علی (ع)
خودسازی و دگرسازی
 انسان کامل            
توجه به ارزش‌ها و فضیلت‌ها
پرهیز از دنیاپرستی
بصیرت و آگاهی
گام در مسیر هدایت
مناجات‌های شبانه
ترس از خدا   
پرهیزگاری
استفاده از فرصت
رابطه‌های خدایی
محبوب‌ترین بندگان
یاد خدا و آخرت
حسابرسی اعمال
کامل و ایده آل
بهای انسان
آثار تقوا در انسان
پیشینه تحقیق
جمع بندی پیشینه
منابع



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: ادبیات نظری تربیت و اخلاق فصل دوم پایان نامه تربیت و اخلاق پیشینه تحقیق تربیت و اخلاق دانلود مبانی نظری تربیت و اخلاق پیشینه پژوهش تربیت و اخلاق فصل دوم مقاله تربیت و اخلاق چارچوب نظری تربیت و اخلاق

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تربیت و اخلاق (فصل دوم پایان نامه)


فیلم آموزش کامل درس پنجم عربی پایه هشتم - عنوان: الصداقة (دوستی)

دانلود چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دیدگاه ها و مفاهیم بانکداری الکترونیکی (فصل2)

طرح توجیهی و کارآفرینی اکتشاف سنگ های تزئینی و زینتی

پکیج کامل جزوه + ویدئوهای درس دوم زبان یازدهم ( روشی سالم برای زندگی : a healthy lifestyle )

نظرية سيستمها در مديريت

دانلود مقاله بررسی خصوصیات فیزیکی ، شیمیایی، حسی و رئولوژیکی بیسکویت تولید شده با آرد کامل سنجد نسبت

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق درمان شناختی- رفتاری (فصل دوم)

دانلود پرسشنامه عقاید وسوسه انگیز (CBQ)

مبانی نظری و پیشینه پژوهش پرخاشگری و نظریات آن (فصل دوم)

طرح توجیهی و کارافرینی توليد ميخ و ميخ پرچ