مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقد شوندگی و مدیریت سود (فصل 2)

بهترین ها برای شما این بار فایل مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقد شوندگی و مدیریت سود (فصل 2) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقد شوندگی و مدیریت سود (فصل 2)

مبانی-نظری-و-پیشینه-پژوهش-نقد-شوندگی-و-مدیریت-سود-(فصل-2)

دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش نقد شوندگی و مدیریت سود (فصل 2) در 62 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.


مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:


مبانی نظری نقدشوندگی
2-2 اهمیت نقدشوندگی

بازارسرمايه در يك كشور از منابع عمده تأمين مالي شركت ها و دولت‌ها است و در كشورهايي نظير ايران كه در پي جذب شركت هاي خارجي جهت سرمايه‌گذاري مستقيم و نيز رونق بورس خود هستند، تقويت آن و شناخت عوامل مرتب طبام عاملها و راقبه ادار مي تواند انگيزه شركتهاي داخلي و خارجي را براي ورود به عرصه فعاليت و توسعه سرمايه گذاري افزايش دهد، به نحوي كه تحقق مناسب اهداف عمده توسعه هاي مالي و اقتصادي دولت را نيز مهيا كند. ايجاد زمينه هاي لازم جهت پاسخگويي بيشتر به نيازهاي سرمايه گذارن و تبديل شدن بورس اوراق بهادارتهران به بورسي مطرح، نيازمند بررسي هاي علمي فراواني است. در این میان یکی از متغیرهایی که به این امر می تواند کمک کند میزان جذابیت شرکت های موجود در بورس اوراق بهادار و همچنین درجه نقدشوندگی سهام آن ها در بورس اوراق بهادار است که باعث می‌شود سرمایه گذارن در هر زمانی که اراده کنند بتوانند دارایی های خود را با کمترین هزینه به وجه نقد تبدیل کنند. بر طبق مدل های ارائه شده برای پیش بینی بازده، عوامل زیادی وجود دارد که می توانند بازده سرمایه گذاری های مختلف را برآورد کند. در این میان نقدشوندگی سهام یکی دیگر از عواملی است که بررسی تاثیر آن بر بازده سهام در بازارهای مختلف از ادبیات و پیشینه قویی برخوردار است و محققان این متغیر را به عنوان یکی از عواملی که می تواند در تعیین بازده نقش مهمی داشته باشد، می شناسند.
دارایی ها و سبد سهام  دارای سه ویژگی است که با اداره کردن سبد سهام مرتبط است. این ویژگی ها شامل بازده، ریسک، و نقدشوندگی است. بازده به آسانی تعریف و معرفی می شود. اگر چه اندازه گیری ریسک مشکل است، اما با این حال یک مفهوم عملیاتی است. ریسک معمولا به وسیله واریانس و انحراف معیار بازده ها اندازه گیری می شود. در مورد مدل قیمت گذاری دارایی ها سرمایه ای، ریسک سیستماتیک برای یک سهم به وسیله بتا اندازه گیری می شود (اسچوارتز و فرانشینی ، 2004، ص60).
اما چگونه ممکن است نقدشوندگی را تعریف و اندازه گیری کرد؟ به طور عام، دارایی نقدشونده دارایی است که به صورت نقد باشد یا به آسانی قابل تبدیل به وجه نقد باشد. این تعریف به ما خیلی کمک نمی کند. آسانی به زمان مورد نیاز برای تبدیل و خارج کردن از وجه نقد، و هزینه معامله اشاره دارد (اسچوارتز و فرانشینی، 2004، ص60). اسچوارتز و فرانشینی (2004) برای تعریف نقدشوندگی بر روی ویژگی های نقدشوندگی مانند عمق، وسعت، برگشت پذیری بازار تمرکز کرده اند.
با توجه به اهمیت نقدشوندگی سهام در ادبیات مالی، محققین بسیاری سعی داشتند تعریفی جامع برای نشان دادن مفهوم نقدشوندگی ارائه دهند. به طور کلی تعاریف نقدشوندگی در دو رویکرد کلی طبقه بندی می شود : بعضی از تعاریف نقدشوندگی بر ویژگی دارایی ها(نقدشوندگی دارایی ها)  تمرکز کرده اند و بعضی دیگر، از دیدگاه بازار(نقدشوندگی بازار ) این موضوع را مورد توجه قرار داده اند ( موراسکی ، 2008، ص9).

 تعریف نقدشوندگی
بازار کاملا نقدشونده بازاری است که هر مقدار از اوراق بهادار می تواند فورا و بدون هزینه به وجه نقد تبدیل شود یا هر مقدار وجه نقد می تواند به اوراق بهادار تبدیل شود. در بازارهای کمتر نقدشونده نسبت به بازار های کاملا نقدشونده، یک بازار نقدشونده، بازاری است که هزینه معاملات مرتبط با تبدیل اوراق بهادار در حداقل باشد. هزینه معاملات شامل هزینه های ضمنی و صریح  است. هزینه های صریح شامل هزینه های مربوط به حق دلالی کمیسیون ها   و مالیات های دولت  است. این هزینه را به آسانی به صورت کمیت در می آیند اما خارج از کنترل مستقیم بورس اوراق بهادار است و بنابراین در نظر گرفته نمی شود. توجه اساسی در معاملات بر هزینه های ضمنی معامله همچون اختلافات قیمت پیشنهادی خرید و فروش ، هزینه های تاثیر بازار و هزینه های فرصت است که به موجب تکنولوژی، مقررات، انتشار اطلاعاتی، مشارکت اطلاعاتی و ابزارهای اطلاعاتی ناکارا و یا ناکافی است (آیتکن و کامرتن فورد ، 2003، ص46).

قسمتی از پیشینه پژوهش:
امیر رساییان و ساسان مهرانی(1388)به بررسی رابطه بین بازده سالانه سهام و معیارهای نقدشوندگی سهام؛ همچون اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام، گردش سهام شرکت، حجم ریالی معامله ها، تعداد دفعات انجام معامله و درصد روزهای انجام معامله در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته اند. از این رو، تعداد 156 شرکت در طی دوره زمانی 1386-1381 مورد بررسی قرار گرفت. رویکرد انتخابی برای آزمون فرضیه ها، رگرسیون داده های ترکیبی می باشد. نتایج آزمون فرضیه ها بیانگر عدم وجود هرگونه رابطه معنا دار بین بازده سهام و اختلاف قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام، گردش سهام شرکت، حجم ریالی معامله ها و تعداد دفعات انجام معامله در دوره زمانی 1386-1381 می باشد. نتایج، همچنین بیانگر وجود رابطه معنا دار بسیار کم اهمیت بین بازده سالانه سهام و درصد روزهای انجام معامله می باشد.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
2-1 مقدمه   
بخش اول: مبانی نظری نقدشوندگی   
2-2 اهمیت نقدشوندگی   
2-3 تعریف نقدشوندگی   
2-3-1 نقدشوندگی دارایی ها   
2-3-2 نقدشوندگی بازار   
2-3-3 وسعت بازار   
2-3-4 عمق بازار   
2-3-5 برگشت پذیری بازار   
2-3-6 نقدشوندگی شرکت   
2-4 ارتباط بین مفاهیم نقدشوندگی   
2-5 نقدشوندگی و قیمتگذاری داراییها   
2-6 نقدشوندگی و اثرات مشتریان   
2-7 راه حل های اندازه گیری نقدشوندگی   
2-7-1 معیارهای مبتنی بر معامله   
2-7-2 معیارهای مبتنی بر سفارش   
2-7-3 معیارهای نقدشوندگی   
2-7-3-1 تفاضل قيمت پيشنهادي خريد و فروش سهام   
2-7-3-2 هزينههاي فرايند سفارش   
2-7-3-3 هزينههاي نگهداري موجودي   
2-7-3-4 هزينههاي انتخاب نادرست   
2-7-4 معیار نسبی نقدشوندگی مبتنی بر نقدشوندگی سهام فردی و نقدشوندگی بازار
2-7-5 منابع عدم نقدشوندگی   
2-7-6 انواع بازارها    29
2-7-6-1 بازار سفارش محور   
2-7-6-2 بازارهای اعلام محور   
بخش دوم: مبانی مدیریت سود   
2-8 تعريف مديريت سود   
2-8-1 مدیریت سود یا تقلب   
2-8-2 انگیزه های مدیریت سود   
2-8-3 كشف مديريت سود   
2-8-4 محرك‌هاي مديريت سود   
2-8-5 اقلام تعهدي   
2-8-6 بررسي مدل‌هاي مختلف تفكيك اقلام تعهدي به اختياري و غير اختياري   
2-8-7 جنبه‌هاي مديريت سود (تمايز بين شكل‌هاي مختلف مديريت سود)   
2-8-8 اندازه‌گيري مديريت سود   
2-8-9 مدیریت سود واقعی   
بخش سوم: پیشینه پژوهش   
2-9 پیشینه پژوهش های خارجی 
2-9-1 پیشینه پژوهش های داخلی   
منابع


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: دانلود مبانی نظری تحقیق و پیشینه پژوهش نقد شوندگی ومدیریت سود مباني نظري عوامل موثر بر نقدشوندگی سهام پایان نامه نقدشوندگی سهام پيشينه تحقيق محاسبه نقدشوندگی سهام پيشينه پژوهش تعریف نقدشوندگی سهام فصل دوم پايان نامه نقدشوندگی سهام چیست چارچوب ن

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه پژوهش نقد شوندگی و مدیریت سود (فصل 2)


دانلود مقاله معماری دیجیتال و تاثیر آن در خلق فضای موزه ها

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های هوش چندگانه (فصل دوم پایان نامه)

تحقیق عوامل موثر بر روانشناسی شخصیت

طرح توجیهی بررسی و تولید صندلی پلاستیکی

طرح توجیهی تولید رو فرشی پارچه ای

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اختلالات تغذیه و خوردن(فصل دوم پایان نامه)

تحقيق بررسی تاثیر رنگها بر روی حافظه و ذهن کودکان

طرح توجیهی احداث شرکت تولیدی روغن نباتي جامد به ميزان 3000 تن در سال

پایان نامه نیازسنجی فرهنگی دانش آموزان پسر دوره متوسطه

بررسی تاثیر فناوری اطلاعات بر بهبود عملکرد سیستم بانکی کشور طی سالهای 1390-1380