ادبیات نظری و پیشینه تحقیق میل به یادگیری و فهمیدن (فصل دوم)

بهترین ها برای شما این بار فایل ادبیات نظری و پیشینه تحقیق میل به یادگیری و فهمیدن (فصل دوم) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
ادبیات نظری و پیشینه تحقیق میل به یادگیری و فهمیدن (فصل دوم)

ادبیات-نظری-و-پیشینه-تحقیق-میل-به-یادگیری-و-فهمیدن-(فصل-دوم)

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق میل به یادگیری و فهمیدن (فصل دوم) در 19  صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

میل به یادگیری و فهمیدن

میل به دانستن و تلاش برای فهمیدن، از ویژگی های جدایی ناپذیر وجود آدمی است؛  از این رو، ذهن انسان همواره درگیر انبوهی از پرسش ها بوده و در این میان این پرسش اساسی که فرد درباره دانستن چه میداند و چگونه و تا چه حدی می داند، جایگاه خاص خود را داشته است.  امروزه اهمیت یادگیری برای هیچ کس پوشیده نیست و هدف اصلی تمام مراکز آموزشی اعم از رسمی و یا غیررسمی، یادگیری  و ایجاد تغییر در رفتار مخاطبان است؛  از این رو بشر هرروز به دنبال یادگیری جدیدی می رود. وی می خواهد که هرچه بیشتر یاد بگیرد؛ زیرا لازمه بقا در دنیای کنونی،  یادگرفتن و به دنبال یادگیری های جدید رفتن است.
 انفجار اطلاعات و افزایش روزافزون دانش بشری از یک طرف و اهمیت مقوله یادگیری از طرفی دیگر، ذهن بشر را بر آن داشت با روش هایی را برای بهتر یادگرفتن ، عمیق یاد گرفتن و سریع یادگرفتن خلق و کشف نماید.
«روان شناسی شناختی» در روان شناسی امروز گرایشی مهم است و آن دیدگاهی نظری است که بر ادراک، تفکر و حافظه انسان تمرکز دارد.  با گسترش «روان شناسی شناختی» به حوزه آموزش و پرورش، مطالعات فراوانی درباره بهترین شیوه های تدریس و یادگیری انجام گرفته است. (گلاور ؛ رانینگ & برونینگ . ترجمه خرازی، 13).
امروزه بسیاری از نظریه های یادگیری که تنها هوش و استعدادهای ذاتی را عامل یادگیری می دانستند، توسط نظریه های جدید روانشناسی رد شده اند. این نظریه های جدید اعمال شناختی و فراشناختی  قابل آموزش و یادگیری را عامل مهم در یادگیری می دانند  که یکی از این دیدگاه های جدید در روانشناسی یادگیری، دیدگاه خبرپردازی است که در این دیدگاه به فرآیند یادگیری و از جمله  راهبردهای یادگیری توجه خاصی شده است (ملکی، 1384).
امروزه بسیاری از یادگیرندگان مشکل دارند و در بیشتر موارد مشکلات یادگیری آنان ناشی  از نداشتن روش های  صحیح مطالعه و استفاده بهینه از حافظه  خویش می باشد. بدون تردید، چنانچه یادگیرندگان از ابتدای شروع  آموزش های رسمی، بیاموزند که چگونه برای تحقق حداکثر  یادگیری مطالعه کنند و چگونه  خود را برای شرکت در امتحانات آماده سازند، صرفه جویی کلانی در آموزش و پرورش کشور انجام گرفته  و یادگیرندگان  نیز موفق خواهند شد و از سرمایه های خدادادی خویش بهتر بهره برداری کنند (رفوث و دفابو ، ترجمه خرازی، 1375).

قسمتی از پیشینه پژوهش:
عباباف (1376)، در پژوهش خود تحت عنوان «مقایسه راهبردهای یادگیری دانش آموزان قوی و ضعیف دوره دبیرستان مناطق 2و4 و 11 تهران»  نشان داد که یادگیرندگان  موفق از مهارت های شناختی و فراشناختی حداکثر استفاده را می برند، این پژوهش با 64 درصد دانش آموز قوی و ضعیف دختر و پسر دبیرستانی انجام گرفت و دانش آموزان قوی و ضعیف بر اساس معدل درسی از هم متمایز شدند. نتایج این پژوهش بدین صورت به دست آمد؛ دانش آموزان قوی بیشتر از دانش آموزان ضعیف از راهبردهای مطالعه شناختی سازماندهی، بسط و گسترش،  تکرار و تمرین استفاده می کنند، همچنین دانش آموزان  قوی بیشتر از دانش آموزان ضعیف از راهبردهای فراشناختی به ویژه راهبردهای فراشناختی واپایش و نظارت بر درک سود می برند.

فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
میل به یادگیری وفهمیدن
شکل گیری روانشناسی شناختی
مرور ادبیات و سوابق مربوطه
پژوهش های انجام شده در ایران
پژوهش های انجام شده در خارج از کشور
فهرست منابع



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری وپیشینه تحقیق میل به دانستن و تلاش برای فهمیدن پیشینه ومبانی نظری پژوهش میل به دانستن و تلاش برای فهمیدن مبانی نظری میل به دانستن و تلاش برای فهمیدن مبانی نظری پژوهش میل به دانستن و تلاش برای فهمیدن پیشینه نظری پژوهش میل به دانستن و تل

مطالب مرتبط

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق میل به یادگیری و فهمیدن (فصل دوم)


دانلود پکیج آموزش تصویری ساخت و راه اندازی تابلو روان LED (همراه با نرم افزار راه انداز)

دانلود طرح توجیهی و کارآفرینی تولید دستگاه آبمیوه گیری

دانلود مقاله جستجو در ژرف ساخت های معماری سنتی با تاکید بر معماری کالبد فضایی بازار سنتی ایرانی

بررسی مسیر پیشرفت شغلی

دانلود پرسشنامه عاطفه مثبت و منفی (PANAS)

بررسی رابطه بین دینداری اسلامی و ادراک ساکنین از پیامدهای فرهنگی- اجتماعی گردشگری

دانلود مقاله تعیین محدوده فرکانسی عیوب مختلف در یک نمونه موتور bldc با استفاده از مانیتورینگ طیف لرز

مبانی نظری و پیشینه پژوهش اختلالات نارساخوانی (فصل 2)

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق اختلال رفتاری نارسایی توجه/ بیش فعالی (فصل 2 پایان نامه)

ادبیات نظری و پیشینه تجربی پژوهش مفاهیم مدیریت دانش (فصل 2 پایان نامه)