مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های رهبری خدمتگزار(فصل دوم)

بهترین ها برای شما این بار فایل مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های رهبری خدمتگزار(فصل دوم) را مطالعه می نمایید که به راحتی می توانید نسبت به دریافت آن اقدام نمایید.
برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل
مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های رهبری خدمتگزار(فصل دوم)

مبانی-نظری-و-پیشینه-تحقیق-تعاریف-و-نظریه-های-رهبری-خدمتگزار(فصل-دوم)

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق رهبری خدمتگزار (فصل دوم) در 56 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

مقدمه
تحقيق و پژوهش در زمينه رهبری، موضوعي جالب توجه برای تئوريسين ها و محققين در دوره های طولاني و نسل های گذشته بوده و همواره نيز سعي كرده اند ايده ها و نظريات خود را در اين زمينه ارائه كنند. محققين اوليه درسال های 1900 تا 1950 همواره سعي داشته اند كه بين ويژگي های رهبران و زيردستان تمايز قائل شوند. زماني كه دريافتند كه يك تركيب ثابت از ويژگي ها، كه بتوان آن ها را به شكلي جامع مورد پذيرش قرار داد وجود ندارد، آن ها شروع به بررسي تأثير شرايط بر رفتار و مهارت های مورد نياز برای رهبران پرداختند. مطالعاتي كه درسال های 1970 تا 1980 انجام شد، سعي داشت كه بين رهبران مؤثر و كارا تمايز قائل شود. آن ها بر ويژگي های شخصي رهبران كه اثربخشي و موفقيت را برای سازمان هايشان به ارمغان مي آورند متمركزشدند. اين گونه تلاش ها منجر به تئوری های پيشرفته در حوزه رهبری شد. بعضي از اين تئوری ها و مدل های رهبری عبارتند از: رهبری موقعيتي، تئوری مسيرهدف ، كاريزماتيك، تعاملي، تحول آفرين و رهبری خدمتگزار.
رهبری را ميتوان به شكل يك رابطه ديد. رهبری فرآيندی دو جانبه بين كساني است كه تمايل به هدايت و رهبری دارند و كساني كه بعنوان پيرو انتخاب شده اند. رهبران نيز در مقابل اعمال و اقدامات زيردستان، چگونگي مديريت پيروان و همچنين در چگونگي دستيابي به اهداف سازماني پاسخگو و مسئول هستند. مؤلفه های گوناگونی در تعریف این مفهوم دخالت دارند. ابتدا رهبری در ایده و مفاهیم اتفاق می افتد(تصور) و پس از آن در موقعیت ها و محیط اتفاق می افتد(مصداق) (آدامسون، 2009). به هر حال نظریه های جدید رهبری به عنوان یک تغییر در فرایند داخلی سازمان است اما چون رهبران و پیروان با یک هدف مشترک به هم پیوسته اند فعالیتهای مجددی برای ادامه نگرش مشترک انجام خواهند داد که در این صورت قالب جدیدی از تعریف شکل می گیرد(اندرسون، 2009).
جرج تری  رهبری را عمل تأثیر گذاری بر افراد بطوری که از روی میل و علاقه برای هدف گروهی تلاش نمایند عنوان می دارد. رابرت تاننبوم ، ایروینگ ، وچلر  و مازاریک  بیان می کنند رهبری فرایند تأثیرگذاری بر افراد در شرایطی است که باید هدف های خاص محقق شوند. کونتز و اودانل  رهبری را تأثیرگذاری بر افراد برای تحقق هدف مشترک می دانند (هرسی و بلانچارد،1983). دکوتلیس  ، کوهن  و اشمیت  رهبری را فرایند نفوذ شروع ناشی از رفتار رهبری می دانند که موجب تغییر رفتار و حتی عقاید دیگران می شود(دکوتلیس و همکاران، 1979).
مورهد  و گریفین  رهبری را به عنوان یک فرایند به معنی استفاده از نفوذ بدون زور برای هدایت و هماهنگی فعالیت های اعضای یک گروه در جهت تحقق هدف و به عنوان یک صفت به معنی مجموعه ای از ویژگی ها می دانند(الوانی و معمارزاده، 1385). بنیس  رهبری را توان تأثیرگذاری بر اعضای سازمان می داند(بنیس، 1985). جونگ  رهبری را تأثیرگذاری بر افراد و گروه ها در سازمان برای تحقق هدف می داند(جونگ، 2001). کیمبل وایلز  می گوید: رهبری یک خاصیت ناشی از کوشش های جمعی است، هیچکس نمی تواند فارغ از وجود گروه خود را رهبر بداند. رهبری عبارت از کوششی است که فرد در میان گروه از خود ظاهر می سازد. گروه و رهبری در این دو مفهوم وابسته به یکدیگرند و هیچ کدام بدون وجود دیگری حاصل نمی شود(طوسی، 27:1376).


قسمتی از پیشینه پژوهش:
  الف) مطالعاتي كه به معرفي رهبري خدمتگزار به عنوان يك تئوري جديد در زمينه رهبري پرداخته و ابزارهايي نيز به منظور سنجش رهبري خدمتگزار ارائه كرده اند و همچنين تحقيقاتي كه به مقايسه رهبري خدمتگزار با ساير تئوري هاي رهبري از جمله رهبري تحول آفرين پرداخته اند.
(Daniel 2007; Jennine 2007; Marlyne 2006; Dennise and Bocarnea 2005; Patterson et al,2004; Smith et al,2004; Dennise 2004; Patterson and Stone 2004; Page and Wong 2003; Russel and Stone 2002; Laub 1999 ).
   ب) تحقيقات تجربي در زمينه رهبري خدمتگزار كه در چند سال اخير انجام شده است و در اكثر آنها رابطه رهبري خدمتگزار با رضايت شغلي مورد بررسي قرار گرفته است:
.(Renetta 2007; Ostrem 2006; Pretson 2005; Sandra 2005)


فهرست مطالب به صورت زیر میباشد:
رهبری خدمتگزار
مقدمه
2-۱-۲: تئوري رهبري خدمتگزار
• گوش دادن
• همدلي
• شفا بخشي
• آگاهي
• متقاعد سازي
• مفهوم سازي
• آينده نگري
• خادميت و سرپرستي
• تعهد به رشد افراد
• ايجاد گروه
• ارتباطات
• امين بودن و يكپارچگي
• اعتبار
• قابليت و شايستگي
• الگوسازي
• در معرض ديد بودن
• پيشقدمي
•  نفوذ
• قدرداني از ديگران
• تشويق و روحيه بخشي
• ياددادن و آموزش
• تفويض اختيار
۳-۱-۲: تكامل رهبري خدمتگزار
۴-۱-۲: اهميت رهبري خدمتگزار
۱-۴-۱-۲: فلسفه گرين ليف
2-۴-۱-2: گرين ليف و مك گريگور
۵-۱-۲: رهبري تحول آفرين
۱-۵-۱-۲: ويژگي هاي رهبري تحول آفرين
۶-۱-۲: مديريت بر مبناي استثناء
۷-۱-۲: رهبري بي تفاوت
۸-۱-۲: رهبري تبادلي:
۹-۱-۲: تئوري رهبري خدمتگزار پترسون
۴-۲: پیشینه تحقیق
۱-۴-۲: تحقيقات انجام گرفته در رابطه با رهبري خدمتگزار در خارج از كشور را مي توان به دو دسته كلي تقسيم نمود:
۲-4-2:  تحقیقات انجام گرفته در رابطه با رهبری خدمتگزار در داخل کشور را می توان به شرح زیر مورد بررسی قرار داد:
الف. منابع فارسی
ب. منابع لاتین


دانلود فایل

برای دانلود فایل بر روی دکمه زیر کلیک کنید

دریافت فایل


کلمات کلیدی: مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های رهبری خدمتگزار(فصل دوم) رهبری خدمتگزار چیست مولفه های رهبری خدمتگزار رهبری خدمتگزار pdf تعریف رهبری خدمتگزار مقاله رهبری خدمتگزار پرسشنامه رهبری خدمتگزار

مطالب مرتبط

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعاریف و نظریه های رهبری خدمتگزار(فصل دوم)


مطالعات و رساله معماري طراحی موزه مد و لباس

دانلود پایان نامه و رساله معماری طراحی کتابخانه

سيستم اطلاعات جغرافيايي (GIS)

ادبیات نظری و پیشینه تجربی عملکرد شغلی سازمانها(فصل2 پایان نامه)

طرح توجیهی تولید شیشه و صنعت شیشه سازی

دانلود پاورپوینت کتاب تاریخ تحول دولت در اسلام دکتر ابراهیم برزگر

دانلود پرسشنامه ی ترس از تصویر بدن(BICI)

پاورپوینت مزیت رقابتی در سطح بنگاه

طراحی و حل مسئله زمانبندی جریان کارگاهی با زمانهای مرتب وابسته به تناوب

ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مهارتهای خودآگاهی و حل مساله